Mezinárodní vztahy a organizace

Anotace

Cílem studijního modulu Mezinárodní vztahy a organizace je zasadit posluchačům získané znalosti vztahující se k podnikání, marketingu a obchodu do mezinárodního prostředí. Seznámí se se specifiky podnikání v globálním prostředí, zejména v oblasti zdanění, pochopí mezinárodní ekonomické vztahy mezi vyspělými zeměmi, včetně vztahů měnových a získají povědomí o mezinárodních organizacích, které mají vliv na mezinárodní podnikání. Součástí výkladu je také vysvětlení příčin a důsledků poslední světové hospodářské krize.

Osnova

  • Podnik v mezinárodním prostředí
  • Mezinárodní konkurenceschopnost
  • Specifika mezinárodního zdanění zisků
  • Mezinárodní obchod a jeho specifika
  • Mezinárodní ekonomické vztahy vyspělých zemí
  • Mezinárodní měnové vztahy
  • Dopady globálních ekonomických krizí na ekonomiku podniku
  • Mezinárodní organizace a jejich vliv na podnikání

Literatura

  • BREZINA, Peter a SVOBODA, Cyril. Politologie a mezinárodní vztahy. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2015. ISBN 978-80-87839-62-1.
  • DRULÁK, Petr a kol. Hledání českých zájmů. Obchod, lidská práva a mezinárodní rozvoj. Praha: Ústav mezinárodních vztahů, 2010. ISBN 978-80-86506-87-6.
  • KUČEROVÁ, Irah. Mezinárodní ekonomické vztahy – repetitorium. Praha: Metropolitní univerzita Praha, 2011. ISBN 978-80-86855-69-1.
  • SKALICKÁ, Hana. Mezinárodní daňové vztahy. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-400-3.
  • ŠTĚRBOVÁ, Ludmila a kol. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4694-4.